2012. augusztus 24., péntek

Janet Evanovich: A szingli fejvadász 1.


SPOILER – VESZÉLY!

„Stephanie Plum közel harminc (kilóban sajnos távol), elvált, munkanélküli, kocsi nélküli, pasi nélküli, Mióta a fejébe vette, hogy beáll fejvadásznak, mindig történik vele valami. Hol kocsik robbannak körülötte, hol szatír tör rá, hol megskalpolnak valakit, és közben valahogy mintha minden Joe Morelli körül forogna. Aki hatévesen becsalta a garázsba, hogy "vonatozzon" vele, jó tíz év múlva pedig "elvette a csokis fánkját".
És ha mindez még nem lenne elég, ott az anyja, aki folyton újra akarja házasítani, meg persze Mazur nagyi, akinek mindenről három dolog jut az eszébe: a szex, a szex és a szex.
Janet Evanovich krimifolyama a világ első számú szórakoztató női sorozata. Minden kötete már néhány nappal a megjelenése után vezeti az összes sikerlistát, sokmilliós rajongótábora jobban várja, mint a Szex és New York vagy a Maffiózók újabb részét.”


 

Janet Evanovich
Janet Evanovich világhírű sorozatának első része legelőször 1994-ben jelent meg. Eredeti címe One for the Money. Itthon összesen háromszor adták ki, három különböző címen: Egy – mérgezett a meggy, Egy fejvadász, A szingli fejvadász 1.
2011-ben film is készült belőle Katherine Heigl főszereplésével, ami szintén a könyv címét viseli.

Az utóbbi időben inkább mélyebb értelmű könyveket olvastam és úgy éreztem, szükségem van már valami könnyedebb történetre is. Nővérem ezt javasolta, mert neki is tetszett és nagyon jól ki tudott kapcsolódni olvasás közben.

A film magyar plakátja
Ez velem sem volt másképp. Jó választásnak bizonyult, mert nagyon sokat tudtam nevetni Stephanie bénázásain. Főleg az tetszett benne, amikor legelőször megtalálta Morelli-t és szinte úgy mondta neki, hogy légyszi, gyere be velem a kapitányságra. Ugyanakkor a fejemet vertem a falba és legszívesebben odaszóltam volna neki, hogy Stephanie ezt nem így kell. Felszólítod, és ha nem engedelmeskedik kicsit móresre tanítod és bilincsben magaddal hurcolod. Szóval, nagyon bele tudtam élni magam. Habár, néha már idegesített a nyavalygása, de ezt leszámítva jól szórakoztam. Azt viszont sajnálom, hogy Mazur nagyiról nem esett olyan sok szó, mint ahogy azt vártam. Pedig az öreglányon is sokat röhögtem.
Azon egy kicsit elcsodálkoztam közben, hogy-hogy nem halt éhen, amikor alig volt pénze? Sokszor csak egy kis fügét evett ebédre. Nekem ennyi biztos nem lenne elég. Tényleg elég spártai körülmények között lakott. Nem is értem, hogy bírta. De ha belegondolok a pénz és az éhség nagyúr.
Evanovich a krimi részét is jól felépítette. Az elején azt hittem, csak valami kisebb affér miatt történt a gyilkosság, de ahogy haladtam előre fokozatosan derültek ki a dolgok. A végén szinte meglepődtem mennyire nagy dologról van szó.
A vége eléggé kiszámítható, de ennek ellenére tetszik és biztosan el fogom olvasni a folytatását is. Igazi könnyű olvasmány. Ha le van hangolva az ember olyankor érdemes elővenni kis szíverősítő gyanánt.

És íme, itt van a film előzetese is:


 
 
 

0 Hozzászólás:

Megjegyzés küldése